Etický kódex
Etický kódex
RECARE (ďalej "Etický kódex")
Prijatý 1. januára 2018 spoločnosťou RECARE, s.r.o.
Etika osôb spoločnosti RECARE
Osoby spoločnosti RECARE jednajú voči klientom, ostatným osobám a medzi sebou vždy na základe úcty a profesionálnej etiky. Osoby spoločnosti RECARE si navzájom poskytujú získané skúsenosti a znalosti za účelom zaistenia najvyššej možnej kvality poskytovaných služieb. Osoby spoločnosti RECARE dodržujú všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky. Služby a produkty poskytované alebo zaisťované osobami spoločnosti RECARE budú v náležitej kvalite zodpovedajúce požiadavkám spoločnosti RECARE. Kvalita poskytovaných služieb bude spoločnosťou RECARE pravidelne vyhodnocovaná a podľa potreby budú prijímané vhodné opatrenia. Žiadna osoba spoločnosti RECARE nebude poskytovať služby alebo sa podieľať na poskytovaní služieb nečestným a neprofesionálnym spôsobom a/alebo spôsobom, ktorý by znížil a ohrozil vážnosť spoločnosti RECARE. Osoby spoločnosti RECARE sa budú vždy vyhýbať nepravdám, úmyselnému skresľovaniu skutočností a informovaniu zavádzajúcim spôsobom. Osoby spoločnosti RECARE pri výkone svojej podnikateľskej činnosti nesmú v žiadnom prípade vykonávať klamlivé a/alebo podvodné praktiky. Osoby systému spoločnosti RECARE nesmú tretím osobám priamo či nepriamo ponúkať ani poskytovať plnenie, ktoré by smerovalo k získaniu neoprávneného prospechu či výhody, a/alebo ktoré by mohlo byť považované za úplatok.
Etika realitného makléra
Realitný maklér je povinný vyvarovať sa akéhokoľvek jednania, ktoré by mohlo znížiť vážnosť systému RECARE u klientov, verejnosti, či osôb spoločnosti RECARE a prísne dbá na to, aby bola verejnosťou chápaná spoločnosť RECARE a oceňovaná ako vysoko kvalitná, profesionálna. Realitný maklér chráni záujmy klientov a jedná so všetkými stranami obchodného prípadu podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia. Realitný maklér neznevažuje činnosť ostatných maklérov, ani neponúka názor na činnosť ostatných maklérov. Ak je vyžiadaný jeho názor, môže poskytnúť tento názor slušným a bezúhonným spôsobom. Sprostredkovateľom obchodného prípadu je ten realitný maklér, ktorý uzavrel s klientom Zmluvu o výhradnom poskytovaní realitných služieb. Tento druh zmluvy má za každých okolností prednosť pred Zmluvou o nevýhradnom poskytovaní realitných služieb. Realitný maklér bez zbytočného odkladu pravdivo informuje účastníkov obchodného prípadu o všetkých skutočnostiach, o ktorých sa pri uskutočňovaní obchodného prípadu dozvie. Pri jednaní sa realitný maklér vyvaruje zveličovaniu, zatajovaniu a/alebo skresľovaniu týchto skutočností. Realitný maklér neposkytuje klientom poradenstvo, ktoré je mimo jeho odbornú spôsobilosť. Pokiaľ okolnosti obchodného prípadu vyžadujú účasť odborníka na príslušnú problematiku (napr. advokát, daňový poradca, architekt a pod.), je realitný maklér povinný danú vec konzultovať s týmto odborníkom. Realitný maklér nie je oprávnený s účastníkmi obchodného prípadu svojim menom a na vlastný účet uzatvoriť sprostredkovateľskú, či podobnú zmluvu a/alebo dohodu o prijatí odmeny či provízie. Realitný maklér je povinný zaistiť ochranu osobných údajov klientov a účastníkov obchodného prípadu v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, hlavne v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, v platnom znení. Realitný maklér neodkladne informuje spoločnosť RECARE o akomkoľvek porušení tohto etického kódexu.
Sankcie
Porušením tohto etického kódexu sa bude spoločnosť RECARE zaoberať spôsobom, ktorý považuje za vhodný pri jednaní spravodlivým a primeraným spôsobom. Porušenie tohto etického kódexu je spoločnosťou RECARE považované za porušenie zmluvných dohôd a môže viesť až k výpovedi zmluvy medzi realitným maklérom a spoločnosťou RECARE. Spoločnosť RECARE sa môže domáhať náhrady škody od osoby, ktorá porušením etického kódexu spôsobila škodu spoločnosti RECARE, či jeho dobrej povesti. Prijatý dňa 1. januára 2018 spoločnosťou RECARE